0
SI
Novice

[Kolumna] Ali je čas za novega direktorja?

04.08.2017

Za nami je uspešno praznovanje 40­letnice delovanja podjetja Skaza. Prekrasen, pa vendar naporen dan, nabit s čustvi in slikami iz preteklosti. Kljub utrujenosti sem še pozno v noč premlevala in razmišljala o vsem, kar se nam je dogajalo ta leta. Veliko smo naredili, prebrodili dve hudi krizi in kljub temu uspešno nadaljevali pot naprej, samo naprej in s kupci, ki nas od začetka spremljajo še danes. Skoraj neverjetno ... ampak, ali je to tudi dobro? Iskreno, ne vem. Vem pa, da sem v vsem tem času, ki je del tudi mojega duhovnega in poslovnega odraščanja, spoznala kar nekaj novih ljudi in spletla veliko novih prijateljstev, z nekaterimi pa smo pretrgali stike in šli vsak svojo pot.

Osebno odraščanje in odraščanje podjetja
Zakaj? Ker sem osebnostno zrasla, spremenila sem pogled na življenje, na delo, spremenile so se tudi nekatere moje vrednote, želje in prioritete. Sprašujem se, ali bi se kaj podobnega moralo zgoditi tudi v podjetju.

Zanimivo je, da včasih ne znam odgovoriti iz prve roke oziroma odgovora pravilno oblikovati, vedno pa ob tem pomislim na določene osebe. Imam kar nekaj vzornikov, kot so Richard Branson, Steve Jobs, Bill Gates, Howard Schultz, Oprah, Sandi Češko, Joc Pečečnik, Robert Lešnik. Med seboj so si zelo različni, imajo pa nekaj skupnega. Podjetniško razmišljanje. To je povezano z nenehnimi in vsakodnevnimi novostmi in preizkušnjami, ki se jih ne prestrašijo, ampak jih sprejmejo, se z njimi spopadejo in gredo pogumno naprej. Prav vsakdo med njimi se je že srečeval z življenjskimi prelomnicami, z vzponi in padci. Vendar njihova zgodba govori s srcem, po poti uspeha jih vodi njihova lastna, iskrena in avtentična intuicija.

Ko navajam svoje vzornike, so to večinoma moški, z zahtevnimi, globalnimi zgodbami in trdo prigaranim uspehom. Sama sem kot poslovna ženska vedno želela biti v ospredju, ampak ljudje pogosto ocenjujejo, da so za posel naše panoge primernejši moški. Priznam, da me je to v preteklosti precej motilo in nekajkrat tudi močno zabolelo. Ko na to pomislim danes, pa ugotovim, da to ni pravzaprav nič slabega. Mogoče so imeli celo prav in morda sem kot poslovna ženska res želela preveč. Moj način razmišljanja je bil strogo poslovno usmerjen. Vendar danes pri sebi opažam spremembe. Moja intuicija je vsako leto bolj »ženska«. V podjetju želim poskrbeti za pravo ustvarjalno podjetniško kulturo, želim približati zaposlenim vrednote, za katere verjamem, da morajo biti temelj našega delovanja, in predvsem poskrbeti za to, da se bodo tudi zaposleni sami v podjetju počutili koristne, ne glede na njihovo delovno mesto. Želim, da rastejo s podjetjem osebno in poslovno!

Notranje znanje obogatiti s pogledom od zunaj
Morda to moje razmišljanje izvira iz moje preteklosti in dela v prejšnjem podjetju, kjer sem imela pri 24 letih proste roke, z dovoljenjem direktorja, da sem delo opravljala tako, kot sem želela. Pri svojem delu sem bila povsem svobodna. A je to pomenilo tudi, da sem ob morebitni težavi to morala tudi sama odpraviti. In z vsem tem je povezano tudi moje razmišljanje. Če bi mi pred leti kdo dejal, da naše podjetje za pomoč potrebuje zunanjo osebo, se z njim seveda ne bi strinjala. Danes pa mi prav to pomeni izjemno prednost, saj imam kadarkoli možnost vprašati uspešne podjetnike za nasvet o njihovi življenjski poti, dosežkih in morebitnih napakah. Pomoč, pa četudi zunanja, me lahko marsikdaj reši težav, odgovori na zapletena vprašanja in me ne nazadnje pravilno usmeri.

Moška poslovna figura
Ta hip stojim pred pogumnim zapisom tega odstavka in se zavedam njegove odgovornosti. Poslovne izkušnje so me seznanile z veliko različnimi poslovnimi zgodbami. Moja ugotovitev je, da je danes še vedno moška figura tista, ki lahko ljudem ponudi želeno stabilnost in varnost. Zavedam se, da se marsikatera ženska podjetnica z menoj ne bo strinjala. S tem seveda ni nič narobe. Vendar, drage moje, treba je razumeti sliko dam, ki sedimo za omizjem z drugimi pripadnicami našega spola, medtem ko v moške razprave za točilnim pultom le redko zares sodimo. Spoznala sem, da je kljub moji strastni želji do pogovora o poslu včasih bolje narediti odmik … in to ne glede na to, da bi se pogosto mnogo raje pogovarjala o delu kot pa o prežvečenih vsakodnevnih družinskih »nalogah« žensk.

So lastniki lahko zaviralci razvoja v podjetju?
Sol na rano in žgoče vprašanje ter marsikdaj spregledano spoznanje je, da so včasih prav lastniki zaviralci razvoja v podjetju. In ko je to res, je treba sprejeti izziv – zaposliti generalnega direktorja, ki bo podjetje toliko povzdignil, da se bo znotraj in navzven pokazal resničen potencial podjetja. Res je, prišla sem do spoznanja, da v podjetju potrebujemo nekoga, ki bo pridobil nove kupce, bil sposoben vstopiti na nove trge, premikal meje obstoječega, zaradi česar bodo tudi zaposleni dobili nov elan in vnovično potrditev, da znamo narediti izdelke blagovne znamke Skaza za končne porabnike. Potrebujemo nekoga, ki že razmišlja globalno, ki ves svet vidi kot novo priložnost in se te priložnosti ne boji. Potrebujemo nekoga, ki je pametnejši od nas in nam pomaga zaposliti ljudi, ki bodo povišali dodano vrednost podjetja.

Področji prodaje in iskanja kupcev – partnerjev – sta v našem podjetju segmenta, potrebna podpore in usmeritev. Želimo si okrepiti samozavest in zavedanje, da znamo tudi v Velenju razvijati odlične globalne produkte. In tako kot je v naši slovenski navadi, se vedno najde kup izgovorov, zakaj v družinskem podjetju ni dobro zaposliti generalnega direktorja. Zakaj bi zaposlil direktorja, če podjetju gre dobro. Prepričani so, da nihče ne bo znal voditi podjetja tako, kot ga znamo z zdajšnjim vodstvom … Kdo pa pravi, da ga mi znamo? Nenehno se srečujem s citati in prebiram knjige, ki govorijo o tem, da se je treba obdati z ljudmi, ki so boljši od tebe. Sam boljšim lahko predaš svoje ideje in jim pustiš, da jih sami še bolje vodijo naprej.

Gremo v nove spremembe
Ko sem pred časom našemu vodstvu dejala, da bi resnično potrebovali nekoga, ki bo znal presoditi, kako izpeljati proces prestavitve podjetja na višjo raven, in to tudi naredil, je sledil šok. Nekaj neprespanih noči, dnevi premišljevanja, ampak na koncu smo složno dognali, da predloga ne gre zanemariti. Dejstvo je, da želimo nekoga, ki razmišlja celostno in lahko po pravi poti ekipo usmeri, da bo podjetje z njegovo pomočjo dosegalo višjo dodano vrednost.

Podjetje Skaza bi bilo notranje bogatejše z nekom, ki bi s seboj prinesel več znanja, širine in zagona. Želim si, da bi tudi zaposleni ugotovili, da je to koristno za njihovo prihodnost. Res je, da se v marsičem lahko primerjamo z multinacionalkami, saj vsak oddelek vodi in sledi svojim kazalnikom uspešnosti, KPI, ima svoj proračun in hišico, za katero skrbi. Žal pa se večino časa ukvarjamo z optimiziranjem stroškov, namesto da bi svoj dragoceni čas namenili iskanju pravih kupcev, jim ponudili naše storitve in naše izdelke, rešitve. Skazina ekipa je zmagovalna, iz srca imam rada vsakega iz nje in ne zdi se mi pošteno, da nad njimi ni prave osebe, ki bi jih napotila v smer, ki bo dobra tako za podjetje kot za njih. Sama izredno cenim in spoštujem ljudi, ki so učinkoviti, avtentični, edinstveni in želijo delati spremembe. Osebe, ki cenijo znamko in ne želijo delati samo polizdelkov. Rada bi spoznala nekoga, ki bo ob spoštovanju naših vrednot in zaposlenih vedel, da je naš lastni brend ena in edina dolgoročna pot do želenega cilja.

Morda je nastopil čas, da najdemo nekoga, ki bo znal osrečiti naše zaposlene, kupce in dobavitelje. In če povem iskreno, mi je vseeno, ali smo lastnik podjetja ali ne, ker mi iskanje zunanje pomoči ne pomeni ovire, ampak se globoko zavedam, da bomo z novim elanom lahko samo še uspešnejši. Nam pri tem lahko pomaga generalni direktor?

Arhiv novic