[KOLUMNA] Spremenjen način prodaje po nastopu koronavirusa | Plastika Skaza d.o.o.
0
SI
Novice

[KOLUMNA] Spremenjen način prodaje po nastopu koronavirusa

07.10.2020

Letošnjo pomlad je vse na trdna tla spustil novi koronavirus, ki je dodobra spremenil načine delovanja oddelka strateške prodaje in nabave, kot tudi celotnega podjetja. Spremembe so edina stalnica v naših življenjih, zato smo morali prilagoditi določene procese in komunikacijo z zunanjimi partnerji.

Po nastopu koronavirusa smo se morali preusmeriti na sestanke in presoje s partnerji na daljavo. Delo se je na vrhuncu prvega vala korona krize preselilo za domače mize, in čeravno je potekalo nemoteno, je priti nazaj na delovno mesto v pisarno vedno užitek.
 
Priznati moram, da poteka obvezno sodelovanje med oddelki veliko hitreje in z manj motnjami, če je opravljeno v živo, kot pa, če komuniciramo preko telefonskih linij in elektronske pošte. Sem pristaš face2face reševanja problemov in izzivov. Manj je pisanja, več je ustne komunikacije, manj je nerazumevanja, lažje obvladujemo konflikte.
 
Pri komunikaciji na daljavo izgubimo pomemben aspekt, to je neverbalna komunikacija, ki jo sogovornik sporoča s svojim telesom in kretnjami. Pri takšnem načinu sestankovanja in dogovarjanja težje vzpostavimo osebni stik s sogovorcem, to pa je v naši stroki ključen del, ki ustvarja pristne odnose. Ti se oblikujejo in razvijejo šele ob kavi ali po samem uradnem delu in veliko pripomorejo k lažjemu in učinkovitejšemu komuniciranju kasneje, ko nastopijo izzivi.
 
V vmesnem času smo tudi na interni ravni naredili premike, ki se jih prej ni upal nihče lotiti. Posodobili smo predstavitev, s katero nastopamo pred novimi kupci, dovršili vsebino predstavitvenega kataloga, vneto delamo na prenovi spletne strani, dozdajšnjim načinom nagovarjanj kupcev smo dodali nove, bolj kreativne in bolj inovativne, obudili smo stare kontakte … Prilagoditev in z njo novi izzivi so prišli hitro, kar nakazuje na agilnost celotne organizacije.
 
Sprememba je prinesla tudi več priložnosti, ki se morajo še pretopiti v posle. Prodajna veriga se namreč krajša, vse več kupcev pa se pri sklepanju novih partnerjev obrača iz vzhoda nazaj v Evropsko Unijo. Opazili smo, da so podjetja trenutno bolj odprta za nova sodelovanja in kljub njihovi okrnjeni sestavi še vedno stremijo v prihodnost in v nove iznajdljive poti sodelovanja. Res pa je, da bo v prihodnje komunikacija z nekaterimi še naprej potekala v kombinaciji starega z novim načinom, ki je v prvi vrsti na daljavo. Naša naloga pri tem je, da se jim prilagodimo in dodobra spoznamo partnerje, da bi ugotovili, na kakšen način bi radi sodelovali.
 
Ne glede na vse je cilj za leto 2020 še vedno enak – in ta nas bodri ter motivira. Prodajni cilj pridobljenih poslov z novimi partnerji je, virusu navkljub, ostal enak. Trenutno smo zelo blizu zadanim številkam, in glede na to, da nam je do konca leta ostal še cel kvartal, smo prepričani, da ga bomo krepko presegli, kar bo pomenilo pozitiven in optimističen vstop v naslednje leto.
 
Ali lahko govorimo o tem, da se je v času korona krize vse sesulo? Zdaj lahko rečemo, da se ni, se je pa spremenilo veliko. Priložnosti so se preselile v trenutni čas in v zadnji kvartal, kar je vsekakor dobro za nas. Preživetje svetovne krize ni odvisno od tega, kako veliko ali majhno je podjetje, temveč je posledica prilagodljivosti in agilnosti.
 
Kaj pričakujemo od prihodnosti? Realno lahko rečem, da pričakujemo rast, pridobitev še več novih strank in krepitev medicinskega stebra. Nam bo uspelo? Vsekakor!
 
Klemen Slemenšek
Vodja strateške prodaje in nabave
 

Arhiv novic

Favourites