[Kolumna] Zakaj v javni upravi stavkajo? | Plastika Skaza d.o.o.
0
SI
Novice

[Kolumna] Zakaj v javni upravi stavkajo?

14.02.2018

Se vam je že kdaj zgodilo, da so vam novinarji postavili vprašanje, o katerem ste nato še dolgo po tem, ko ste jim odgovorili, razmišljali in se poglabljali v vsebino odgovora?
Pred nedavnim se je to pripetilo meni.

Sredi januarja je Slovenian Business Club, stanovsko združenje slovenskih podjetnikov, predvsem družinskih podjetij, v Postojni organiziralo srečanje, na katerem ni manjkalo medijev in novinarjev. Eden izmed njih je želel, da podam svoje mnenje o stavki v javni upravi, in ravno ta pogovor me je spodbudil k pisanju kolumne.

Odgovor na novinarjevo vprašanje izhaja iz mojega sektorja, iz gospodarstva, zato je povsem jasen in preprost.

Pa je v tej situaciji tudi izvedljiv?
Namreč, če bi zaposleni v javni upravi vedeli, kakšni so cilji, ki določajo njihovo uspešnost, stavke ne bi bilo. Če ni ciljev in pričakovanj, so samo nezadovoljni zaposleni, ki si želijo še več pravic in višje plače. Ocenjujem, da bi tisti, ki dosegajo ali presegajo rezultate, lahko postali najboljši ambasadorji, ne glede na organizacijo, v kateri delujejo. Takšni ljudje so odlični vodje tistim, ki si želijo priti do postavljenih ciljev, naj bo to v javni upravi ali zasebnem sektorju.
Vendar očitno obstaja nekakšna vmesna faza, kjer se proces ustavi in pripelje do nesoglasij, težav in v konkretnem primeru – stavk.

Ustavi se pri določanju pričakovanj
Žal mi je predvsem tistih, ki ta pričakovanja in cilje imajo. Žal mi je vseh, ki si želijo narediti spremembo, pa je na žalost ne morejo, ker sistem tega ne dovoljuje. Iskreno, tudi sama sem se spopadala s takšnimi izzivi, saj sem premalokrat poudarila, kaj natančno se od mojih sodelavcev pričakuje, da ne bodo samo moji zaposleni, ampak bodo z mano ustvarjali skupno zgodbo.
Takšen primer se mi je zgodil pred nedavnim. Sodelavka je želela izpeljati projekt s partnerji, ki pa jih njen vodja ni podprl. Izvedbo naloge je zastavil po svojih merilih in končni rezultat je bil slab. Celo tako, da bi bilo bolje projekt umakniti. Pa vendar tukaj ključna krivda ne gre samo vodji. Veste, zakaj? Če bi moja draga sodelavka prevzela odgovornost in argumentirala svojo odločitev ter jasno predstavila svoja pričakovanja in cilje, težav ne bi bilo. Če je vodja pri tem ne sliši, ni pravi vodja.
Z Igorjem sva se v vseh teh letih naučila, da je bistvenega pomena odprta komunikacija, z jasnimi pričakovanji in cilji najinih zaposlenih. Ti pa so odgovorni za rezultate in lahko v vsakem trenutku argumentirajo, kako bodo do teh ciljev prišli.
Dragi ministri, lastniki, direktorji, menedžerji, vodje … Še vedno smo vsi samo toliko uspešni, kolikor so uspešni naši zaposleni. Tako kot pravijo, »povej mi, kje delaš, pa ti povem, kakšen si.«
Mi smo kreatorji svojega uspeha in v to kreiranje je treba vključiti vse zaposlene, z vodjem na čelu. Dober vodja zna dobro postaviti kazalnike uspešnosti, in verjemite mi, če bodo člani njegove ekipe za doseganje oziroma preseganje teh kazalnikov uspešno nagrajeni, bodo sami s še večjim veseljem sodelovali pri snovanju skupne usode.
V našem podjetju smo tako med krovne kazalnike vključili zadovoljstvo zaposlenih.

Ali verjamete v to, kar počnete?
Ne glede na to, katero delovno mesto zasedate, se vprašajte, ali znate svoj čas pravilno razporediti. Pomislite, ali kdaj naredite kakšno spremembo, da bi lahko bili uspešnejši? Iščete izgovore ali iščete rešitve?
Dragi moji, uspešni ljudje razmišljajo, kako doseči cilje, neuspešni pa o problemih, zato večino časa porabijo za kritiziranje, pritoževanje in opravičevanje. Ali to počnete zaradi strahu ali negotovosti v svoje delo? Morda vidite svoje potenciale, pa preprosto ne znate ustrezno utemeljiti svojega prispevka podjetju. Za doseganje ciljev in rezultatov ste večinoma odgovorni prav sami. Poglejte si svoje kazalnike uspešnosti in razmislite o tem, kako vplivajo na EBIT podjetja.
Zakaj, mislite, da ljudje zamenjajo službe? Sama ocenjujem, da najverjetneje njihova pričakovanja niso izpolnjena v tolikšnem obsegu, kot so si želeli, zato iščejo nove priložnosti. Vendar, če se vam pojavi enak izziv v novem podjetju, lahko z veliko gotovostjo trdim, da je problem v vas. Takrat se ustavite. Globoko razmislite in se vprašajte, kaj lahko naredite, da spremenite sebe in ste pri svojem delu uspešnejši.

Napišite si cilje in jih delite s sodelavci
Ni dovolj, da si cilje samo zapišete na list papirja ali v beležnico in enkrat na mesec poročate vodstvu. Pomembno je, da o teh kazalnikih obvestite zaposlene in se z njimi posvetujete. Odkrito jih vprašajte, ali jih razumejo in ali znajo oceniti svoj prispevek. Če jih ne, začnite na novo in iščite tako dolgo, da boste skupaj postavili načrt za njihovo dobro delo in učinkovitost.
Ne pozabite, da ste vsi na isti ladji …

Odgovor novinarju: »Moj pogled na stavko v javni upravi«
Dragi moji, z gotovostjo lahko trdim, da je za zadovoljstvo vas in vaših strank, pa ne glede na to, ali so to vaši zaposleni ali partnerji, najpomembneje, da živite svoje življenje in ovrednotite kazalnike uspešnosti. Vprašajte se, kaj ste v minulem letu naredili za zvišanje svoje dodane vrednosti.

Čas, ki ga namenite razmišljanju o stavki, raje vložite v svoje znanje, priložnosti in izboljšave. Ugotovite, kaj boste naredili, da bo vsak vaš delovni dan postal novo doživetje in pomenil novo rast, tako osebno kot karierno.
Čestitam vsem zaposlenim, vodjem in menedžerjem, ki ste v minulem letu osebnostno zrasli in izboljšali svojo dodano vrednost, povečali zadovoljstvo svojih sodelavcev ter osrečili stranke in svoje najbližje.
Čestitke vsem, ki ste si jasno postavili cilje in aktivnosti, ki jih načrtujete za letos. Takšne ljudi, dragi bralci, potrebuje vsaka organizacija, kajti edino tako bo naša Slovenija zrasla, z njo pa tudi dodana vrednost.
Ne stavke, marveč sposobnost, znanje in rezultati naj bodo povod za višje plače.

Arhiv novic