[Kolumna] Ženska ali moški? Je to sploh pomembno? Posel je en sam - poznati kupca! | Plastika Skaza d.o.o.
0
SI
Novice

[Kolumna] Ženska ali moški? Je to sploh pomembno? Posel je en sam - poznati kupca!

21.04.2017

Leto 2008 je bilo resnično eno izmed prelomnih let. Zame, za Igorja, za celotno podjetje. Čas recesije, odpuščanja zaposlenih, mnogo žalostnih obrazov in emocionalnih trenutkov. Podjetje brez prihodnosti in vizije?

Tisto leto sem rodila svojega drugega sina in ko je dopolnil en mesec sem bila postavljena pred dejstvo, da je proces odpuščanja v podjetju neizbežen. Medtem, ko bi se lahko veselila čudovitih trenutkov z majhnima otrokoma in svojimi najbližjimi, sem morala zmanjšati število zaposlenih iz 120 na 93. Si predstavljate občutek, ko mamica rodi in je vsa čustvena, srečna, pa se ta čustva obrnejo v drugo smer?

Vodstvo v podjetju je bilo sestavljeno izključno iz moške ekipe. Igor me je v tistih kriznih časih potreboval, ampak mi v času nosečnosti ni želel nalagati prehudega bremena. Strast in občutek vodenja sem prinesla s seboj iz prejšnje službe in zavestno sem se odločila, da bom prevzela nalogo ter z vso odgovornostjo spremenila našo prihodnost.

Moja prva odločitev je bila, da želim voditi podjetje. Igor mi je verjel, da mi bo uspelo in da sem sposobna uspešno izpeljati te neizbežne ukrepe za izhod iz krize. Najprej sem si za največji izziv postavila izboljšanje zadovoljstva zaposlenih. Potrebno je bilo določiti jasno vizijo za naprej. Z ekipo sedmih moških, smo se na kriznem sestanku odločili, da se je nujno potrebno soočiti z resnico in izvedeti, kako bo recesija vplivala na našo prihodnost in na prihodnost Podjetja Skaza.

Iskrena hvala vsem mojim sodelavcem, da so me takrat sprejeli medse in bili pripravljeni pozabiti na moški ego ter mi pomagali postaviti novo organizacijsko strukturo. Začeli smo analizirati preteklost in pregledali vse storjene napake, da jih le ne bi več ponavljali.

Zavedali smo se, da moramo za uspešnost podjetja postaviti vsaj štiri dobre stebre: kakovost, proizvodnjo, oskrbo kupca in tehnologijo. In da mora vsakdo izmed vodij prevzeti odgovornost in začeti delati kot dober gospodar.

Stali smo si ob strani, se podpirali, si zaupali in verjeli, da lahko dosežemo lepšo prihodnost.

Sama sem se odločila, da bom prevzela vajeti v roke za organizacijo znotraj podjetja. Potrebno se je bilo tudi soočiti z razmišljanji in stališči kupcev. Odkrito jih je bilo potrebno vprašati, kako vidijo prihodnost z nami. Potrebovala sem močno, trdno osebo, ki bo do kupcev vzpostavila takšno razmerje, da se bo o tem z njimi lahko odkrito pogovorila.

Izbrala sem Ano Lauro Rednak.

Izbrala sem jo zaradi njenih iskric v očeh, zaradi neverjetne želje po uspehu in zato, ker sem vedela, da moje napotke glede izboljšav jemlje kot izziv in ne kot breme. Bila je izredno vztrajna, edino kar ji je manjkalo, je bil strateški pogled na to, kako s kupci ustvarjati partnerski odnos.

Laura je bila postavljena pred odgovoren izziv. Spoznati enega izmed naših največjih kupcev Landis & Gyr. Imela je teden dni časa, da preuči vse podrobnosti o največji multinacionalki, ki je popolnoma moška branža. Njena naloga je bila naučiti se vse o naših tehnologijah, o produktih, materialih, referenčnih zgodbah iz preteklosti, o proizvodnih procesih, ciklih in o kupčevemu nastopu na trgu.

Cilj je bil, da pred našega kupca stopi suverena in z vsem potrebnim znanjem, da bodo v nas prepoznali partnerje, ne pa zgolj proizvajalce. Želeli... ne... morali smo izvedeti, ali z njimi lahko nadaljujemo prihodnost, ali ne. Ali se nam lahko zgodi, da nam tudi z njimi upadejo prihodki?

Primorana je bila preučiti celotno zgodovino podjetja in se pogovarjati z največjimi strokovnjaki in top managerji podjetja Landis & Gyr. Želela sem, da se tam pojavi s svojo strokovnostjo, suverenostjo in znanjem.

Ko je Laura čakala na letalo, sem jo poklicala in vprašala, če bo šlo. Z zelo mirnim glasom mi je odgovorila: »Vse bo okej.«

Cel dan sem nestrpno pričakovala njen klic in v mislih sem vedela, da ji bo resnično uspelo. Vse bo, kot mora biti. Priznam, bilo me je strah.

Telefon je proti večeru zazvonil in Laura mi je dejala: »Tanja, z Landis & Gyrom bomo še bolje delali v prihodnje, če bomo spoznali njihove potrebe in skupaj sestavili strategijo«.

Vsa navdušena je govorila o izjemni izkušnji in pa seveda tudi o strahu ter trepetanju o razpletu. Pogovarjala se je z največjimi strokovnjaki, kot so John, Gary, Neill, Joe, Dieter, Ugo in ostali. Doletela jo je največja čast, da jim sedi ob boku.

Priznala mi je, da je bilo težko. Kljub temu, da je ženska, ji niso ničesar «prihranili«. Ko gre za biznis ni moškega in ženskega pogajanja. V igri so samo številke, znanje in poslovna iznajdljivost. Nikoli ne zmaga najbolj pameten, ampak tisti, ki je najbolj vztrajen in ima prave, močno podprte argumente.

Takrat je Laura dobila krila. Želela je biti ena izmed njih. Dobila je elan in spoznala, kako lepo je v okolju tehnološke industrije. Spoznala je še, da ji učenje od največjih strokovnjakov lahko na koncu prinaša samo prednost. Sprejela je, da je zato potrebno veliko vložka in odrekanja, če želiš ustvarjati takšno zgodbo kot oni.

S tem, ko je dodobra spoznala kupca, se z njim soočila in spoznala njegovo globino, potrebe in želje – takrat je bil idealen čas, da smo začeli razvijati pravo partnersko zgodbo. Najpomembnejše je poznavanje kupca in dober odnos.

Čez nekaj let smo z Laurino pomočjo to tudi dosegli. Razvili smo pravo partnerstvo in nismo bili v odnosu proizvajalec – kupec, pač pa v sinergiji partner – partner.

Ko danes Lauro vprašam, kakšni občutki so jo takrat spremljali, mi pove, da ji je največ pomenilo moje zaupanje vanjo ter svoboda odločanja. Ima sposobnost, da se odlično integrira v kupčevo podjetje in vse odgovore argumentira z znanjem. Pomemben ji je cilj.

Danes jo pogledam in se nasmehnem, ker nam zaupajo dobre multinacionalke, saj vedo, da se poglobimo v njihove težave in jim poskušamo pomagati po naših najboljših močeh.

Laura pa pravi, da je zanjo največje priznanje, ko ji kupec reče: «Pa Laura...ti si Skaza!« Včasih brez strokovnega znanja o tehnološki industriji, danes gradi partnerske odnose z multinacionalkami.

In danes je Laura moč blagovne znamke Podjetja Skaza.

Z vami želim deliti njene tri nasvete:
  • Tudi v moškem svetu lahko živiš svojo ženstvenost. Ni se potrebno pretvarjati. Vsi ljudje cenimo avtentičnost posameznika in če dodamo tej ženski še znanje ter ugled, je zmagovalka.
  • Začeli smo na operativnem nivoju. Danes s poslovnimi partnerji delamo strategije in oni zelo dobro vedo, kaj mi počnemo. Za nas se zanimajo. Opazujejo. Spremljajo. Berejo socialna omrežja. Veliko jim pomeni, da preko vseh teh kanalov gradimo neko zgodbo, kjer s svojimi dejanji vplivamo na ljudi okoli sebe. Naj besede in dejanja izražajo isto.
  • Bodimo za vzgled mnogim mladim ženskam. Izgrajujmo talente. Učimo mlada dekleta voditeljstva, ampak nikoli ne pozabimo, da je potrebno delati na globini. Nikar jih ne prepričujmo, da je svet moških drugačen. Ni drugačen. Je zgolj malo bolj konsistenten, kjer v večji meri deluje predvsem racio.
Drage dame,

če ste pripravljene vložiti svoj čas v znanje in verjamete v to, kar delate, boste zagotovo uspešne. Vse je odvisno od vas. Ne tekmujte s sodelavci, ampak timu doprinesite svoj del. Ko gre za posel, smo vsi enakopravni, če smo podprti z znanjem in pravimi vrednotami.

Če smo odločne, da se bomo nekaj naučile in se poglobile v znanje, bomo naredile svoj osebni napredek. In tega nam nihče ne bo mogel vzeti. Če se bomo zavedale naših kompetenc, bomo to lahko prodale tudi moškim. In takrat nam bodo oni sledili in nas sprejeli kot poslovne partnerice. Verjeli bodo v nas in nam prepuščali tudi druge odločitve.

Postanite vizionarke, sledite sanjam, živite prave vrednote, sestavite strategije in ne bojte se reči ne. Zaključujte posle in uspešne boste, ne glede na to, po kateri poti stopate.

Vaša Tanja

Arhiv novic