Skupaj vedno naredimo več | Plastika Skaza d.o.o.
0
SI
Novice

Skupaj vedno naredimo več

30.09.2019

Za zdravje lahko največ naredimo sami. S svojim ravnanjem, odgovornostjo do sebe, do bližnjih in do družbe dajemo vzor generacijam in okolici. Pomembna prednost in korist današnjega časa je tudi povezovanje. Eno takih sta pravkar sklenili Europa Donna in podjetje Skaza. Njuni predstavnici, Tanja in Barbara, sta naredili majhen, simboličen premik, a s pomembnimi pozitivnimi učinki.

Barbara Kovač je izkušena strokovnjakinja na področju znamčenja in razvoja blagovnih znamk v podjetju Skaza, ki je že vrsto let usmerjeno v ustvarjanje rešitev iz ekoloških materialov, s katerimi lahko skrbimo za svoje zdravje in hkrati tudi za zdravje našega planeta. Dr. Tanja Španić, predsednica Europa Donna Slovenija, organizacije, ki je boj proti raku na dojkah znala umestiti v družbeno okolje tako, da se o njem pogovarjamo, delujemo preventivo in s tem omogočamo, da so najbolj krute posledice te bolezni vse manjše. Prihaja roza oktober, mednarodni mesec ozaveščanja o raku na dojkah, zato smo ju povezali v pogovor, ki naj bo navdih za vse, ki želite misliti in narediti še tisoč stvari.

Kako sta se spoznali?

Barbara Kovač: Brez zadržkov lahko priznam, da sem se s pomočjo organizacije Europa Donna naučila kakovostno in redno samopregledovati. Vsem nam, ženskam, mora biti poslanstvo združenja Europa Donna dragoceno vodilo in sopotnik pri skrbi za lastno zdravje. In prav to me je vodilo v iskanje ideje, kako na širši družbeni ravni, z akcijo družbene odgovornosti zasnovati projekt, ki bo koristen za vse ženske. Ne le v letošnjem oktobru, to je projekt, ki ima lahko trajno vrednost. Opogumljena s temi razmišljanji sem pristopila do Tanje in ji ga predstavila.
Tanja Španić: Podjetja Skaza ni mogoče zgrešiti, če človek vsaj malo spremlja slovensko gospodarstvo. Tudi sama sem velika zagovornica recikliranja. Ko me je gospa Barbara prvič poklicala, sva se hitro ujeli, saj je do mene pristopila odkrito, iskreno in z že dobro pripravljeno predstavitvijo.
      

Kako redno si pregledujeta dojke? Zakaj?

Tanja Španić: Prve informacije o skrbi za svoje zdravje in o pomenu samopregledovanja dojk naj bi dekleta dobila že v osnovni šoli pri zdravstveni oziroma spolni vzgoji in jih samo še utrdila pri prvem obisku v ginekološki ambulanti. Ginekolog naj jim preprosto razloži zgradbo dojke ter kaj, kdaj in kako si naj dojke pregledujejo. Mlade ženske bi se morale že v poznih najst­niških letih naučiti, da je samopregledovanje del njihovega mesečnega rituala. Meni je sicer naključen samopregled rešil življenje. Vsem ženskam, starejšim od 50 let, pa polagam na srce, da naj izkoristijo izjemno dragocen presejalni program odkrivanja raka na dojkah Dora, ki ga imamo v Sloveniji in omogoča mamografijo vsaki dve leti do 69. leta starosti.
Barbara Kovač: Čutim odgovornost do sebe in svojih bližnjih, zato skrbim za redno pregledovanje. To vidim kot svojo osnovno dolžnost kot mama, kot sodelavka, sestra in prijateljica. Vesela sem, da nisem sama na svetu, in vsem, ki jih imam rada, delček te ljubezni izkazujem tako, da sem zdrava in v polni formi. Da imajo vsi od mene največ. Tudi jaz sama.

Kdo pa kuha v družini in kaj je največkrat na jedilniku?

Barbara Kovač: Zelo rada kuham, vendar sem kot zaposlena mati pri tem praktična. Če zmanjkuje časa, so na mizi odlične solate ali druge sveže zelene sestavine. Ob koncih tedna in praznikih pa pustim svojemu kuharskemu talentu, da se razigra.
Tanja Španić: Zdrava hrana je pomembna za ohranjanje zdravja, prav tako pa deluje spodbudno za telo v procesu okrevanja po boleznih. Tega se pri nas doma dobro zavedamo. Kuhava oba z možem, zelo pa se veseliva tudi družinskih kosil in mamine kuhinje. Na naši mizi so praviloma največkrat zelenjava, polnovredna, naravna, biološko pridelana živila, tudi doma vzrejeno meso.

Kako je prišlo do ideje o sodelovanju Europa Donna in Skaza?

Barbara Kovač: Ženske so naše pomembne uporabnice. Tako smo prišli tudi do ideje, da jim skozi uporabo našega Bokashi Organka omogočimo še bolj zdrav način življenja, hkrati pa del prihodkov od prodaje izbranega izdelka namenimo organizaciji Europa Donna in njenim raziskavam ter aktivnostim za zmanjšanje obolelosti za rakom na dojkah.
Tanja Španić: Tega sodelovanja sem res zelo vesela. Običajno je tako, da mi pristopimo k podjetjem s predlogom, kako poiskati medsebojne sinergije. V primeru podjetja Skaza pa so k nam pristopili proaktivno z že izdelano idejo, kar je bilo za nas res prijet­no presenečenje.
 

Kako ste zasnovali skupno akcijo?

Tanja Španić: Skupaj lahko vedno naredimo več, kot če v prizadevanjih za spremembe ostajamo sami. Zdravo življenje, kar vključuje tudi zdravo hrano, ostaja temelj zdravja vsakega človeka. Zato si tudi v organizaciji Europa Donna prizadevamo za boljše ozaveščanje žensk o tem, kaj vse lahko same storijo, da zmanjšajo možnosti obolenja. Partnerska akcija nam je pisana na kožo, saj z uporabo izdelka, ki ga v podjetju Skaza namenjajo kot simbol roza oktobra, uporabniki na neki način delujejo proaktivno do zdravja. Omogoča jim zdravo, ekološko, doma pridelano hrano. In ne nazadnje, z nakupom roza Bokashi Organka oblikuje za nas prav poseben sklad v obliki donacije, ki bo prispevala k raziskavam za boj proti raku na dojkah.

Barbara Kovač: Želimo si, da bi ljudje razumeli zdravje kot osebno in družbeno dobrino. Kot simbol teh prizadevanj smo izbrali naš Bokashi Organko, saj zaradi funkcionalnosti predstavlja trajnostno rešitev za boljši, bolj zdrav planet. Daje možnost, da iz domačih bio odpadkov pridobimo ekološko osnovo za kompost ter tekočino za zalivanje rastlin. Akcijo smo razvili na temeljih ideje, da delujemo po principu 'zero waste' in ničesar ne zavržemo. Tako smo presežek roza barvila uporabili za izdelavo tega kompostnika. Akcija sicer zajema tri vidike kakovostnega življenja. Trajnostno preobrazbo bioloških kuhinjskih odpadkov v prvovrstno osnovo za dobro zemljo. Z roza barvo ozavešča o najpogostejši obliki raka pri ženskah, s koristno uporabo odvečne barve pa ustvarja novo dodano vrednost, namesto da bi jo zavrgli. Globlje bistvo kompostnika pa je, da omogoča ljudem preventivno kakovostnejše in bolj zdravo življenje. Del prihodkov od prodaje roza Bokashi Organka bomo namenili skladu, s katerim bomo omogočili organizaciji Europa Donna, da opravlja raziskave in aktivnosti v boju za ozaveščanje in s tem zmanjševanje obolenj raka na dojkah. S tem se Skaza pridružuje globalnemu gibanju Pink October, ki ga poganja tudi Europa Donna.
 
Z nakupom roza Bokashi Organka se bo za Europo Donno oblikoval prav poseben sklad v obliki donacije, ki bo prispevala k raziskavam za boj proti raku na dojkah. 

Dr. Tanja Španić, predsednica Europa Donna Slovenija, in Barbara Kovač, strokovnjakinja na področju znamčenja in razvoja blagovnih znamk v podjetju Skaza.

Objavljenjo v Story, 27.9.2019

Arhiv novic

Priljubljeni