[Kolumna] Ne iščem strokovnjakov, iščem soustvarjalce | Plastika Skaza d.o.o.
0
SI
Novice

[Kolumna] Ne iščem strokovnjakov, iščem soustvarjalce

10.04.2017

Če bi v tem trenutku vedeli, kolikokrat sem se lotila pisanja današnje kolumne, mi ne bi verjeli. Pa ne, da mi gre pisanje težko od rok, ravno nasprotno. Želim pa si, da se vas dotakne. Želim, da si izpišete nekaj pomembnih stavkov, in resnično želim, da vam pomaga pri nadaljnjem delu, ne glede na poklic, ki ga opravljate.

Pred nekaj dnevi sem sedela na kavi z uspešnim menedžerjem, izmenjevala sva si različne poslovne izkušnje. Kot strela z jasnega me je vprašal: »Ej, daj mi povej, kaj si mislila s tem, ko si pred časom dejala, da lahko oseba postane podjetnik v podjetju.«

Povem vam, da sem bila počaščena in hkrati presenečena, saj sem se v tistem trenutku zavedela, da resnično verjame trditvi, da so ljudje gonilo podjetja.

Na vsakem koraku poudarjam, kako pomembni so odnosi in komunikacija. Pogovarjajte se, gradite poslovno, prijateljsko in partnersko zvezo z besedami, z izmenjavo mnenj in pogovorom. Enako je pri vodenju. Dober vodja je tisti, ki uspešno motivira ljudi, da vsak dan dajo od sebe največ.

Sprašujem se, zakaj je vodenje ali »leaderhip« v Sloveniji še vedno tabu tema. Premalo se zavedamo njegovega pomena, je pa ključno za ustvarjanje dobre zgodbe v podjetju. Sama znam navdušiti ljudi, rada jih vodim in resnično jih sprejemam z odprtimi rokami. Vendar tega ne morem početi vsak dan, saj imam tudi druge naloge. Mogoče se najbolj strinjam s svojim velikim vzornikom Simonom Sinekom, ki pravi: »Velika podjetja ne najemajo izurjenih ljudi in jih motivirajo, velika podjetja najemajo že motivirane ljudi in jih navdihujejo.«

Dragi moji, ne pozabite, da je prav vsak dan lahko vaš najboljši. Širite svojo pozitivno energijo, prenašajte znanje, navdušujte ljudi s svojo prisotnostjo in jim pomagajte ter podajte roko, če tega ne znajo. Bodite to, kar ste, in verjemite vase.

Na vodstvenem položaju sem že približno 15 let, v področje voditeljstva pa se bolj zavzeto poglabljam zadnja tri leta. V tem času se je moje zavedanje o vodenju močno okrepilo in pridobilo pomen. Ko govorim o lastnih izkušnjah, se mi dozdeva, da sem vsako leto bolj modra in laže ter učinkoviteje gradim odnos s sodelavci. In ti to čutijo. Zato se ne šalim, ko poudarjam, da smo v podjetju ena velika družina. In eno izmed temeljnih spoznanj v zadnjih letih je, da je danes zaposlenemu treba nameniti trikrat več časa kot nekdaj.

Dobri vodje vzgajajo nove, še boljše vodje in ta krog naj se spontano širi. Zato je odločilnega pomena zavedanje, da je odnos eden od temeljev uspešne ekipe.

Včasih so največ šteli in o uspešnosti podjetja največ povedali kazalniki poslovanja. Danes se uspeh kaže tudi v zadovoljstvu zaposlenih in rasti podjetja, kar pa je najbolj odvisno od dobrega vodenja. S tem ne mislim zgolj na vodenje direktorja, temveč tudi prenašanja znanj, izkušenj in – kar je najpomembneje – na prenos energije vodstvenega kadra na njihove ekipe.

V naslednjem delu kolumne pa želim predstaviti tri smernice, ki mi pomagajo do boljšega rezultata:

1. Avtentičnost oziroma vodja kot soustvarjalec

Ali je kdorkoli od vas vsaj enkrat do tega trenutka želel biti podoben svojemu direktorju ali direktorici? Morda po načinu oblačenja, načinu govora, kretnjah, po načinu komuniciranja s sogovorci? Ali je to dobro zanj in ali je to dobro za vas?

Dobro je samo do te mere, dokler ostajate zvesti sami sebi ter s tem ne rušite svoje kredibilnosti in svoje lastne »znamke«.

Vi ste svoja neponovljiva osebnost in naj bo vaš cilj, da skupaj s sodelavci soustvarjate najboljšo zgodbo.

Ugotovite, katera so vaša skupna pričakovanja in cilji v podjetju. Le tako lahko skupaj ustvarite zgodbo podjetja ter ustvarjate zase in za podjetje.

Bodite to, kar ste, spoznajte svoje prednosti in slabosti, poglobite se v vsebino svojega področja.

2. Motivacija oziroma vodja kot navdihovalec

Kaj je navdih? Zame je navdih energija, da motiviram najprej sebe in potem še druge. Predvsem pa se držim glavnega vodila, da govorim resnico in tisto, v kar verjamem in kar čutim.

Veliko ljudi z navdušenjem sprejema moje nasvete in v očeh jim vidim, kako srkajo vse informacije in s predavanja odidejo navdušeni, kar me notranje osrečuje. Če je všeč tudi vam, prenašajte to naprej na svoj tim.

Trener je uspešen toliko, kot je uspešna njegova ekipa. Moja največja želja je, da vso dobro energijo, ki sem jo predala vodstvenemu kadru, ta uspešno prenaša naprej na svojo ekipo. Če se to ne zgodi, potem je moj trud zaman in nisem naredila dobrega dela. Zato v takšnih primerih predlagam, da preverite svoje delo, ga analizirate in iščete izboljšave.

Dragi moji, pozitivna energija in rezultat dela je samo komunikacija.

3. Profit oziroma vodja kot ustvarjalec dobička

V tem delu želim okrepiti zavedanje, da vsakdo v podjetju ustvarja svoj dobiček. Ko se mi kandidat za novega sodelavca pridruži na pogovoru, se vedno vprašam, kako lahko določi, kakšno plačo pričakuje. In ob tem tudi globoko razmišljam.

Vsakič znova pridem do ugotovitve, da kolikor daš, toliko tudi dobiš. Sama si srčno želim, da našim zaposlenim plača zraste vsako leto. Vendar si morajo tudi zaposleni želeti biti vezani na ustvarjanje dobička, saj je to pogoj, da bodo ob mesecu dobili višje izplačilo.

Zaposleni v podjetju ustvarja dobiček takrat, ko s svojo navzočnostjo in s svojo zgodbo daje podjetju dodano vrednost. Torej naj bo plača tolikšna, kolikršen je soustvarjeni delež dobička in vložek zaposlenega.

Podjetja potrebujejo ljudi, ki stojijo za svojimi načeli in skupaj pišejo najboljše zgodbe. Ne iščem strokovnjakov za vsako področje, iščem soustvarjalce, s katerimi bom posegala po zvezdah in gradila prihodnost podjetja.

Dragi moji, v tem trenutku se vprašajte, kaj je resnično vaša prednost in dodana vrednost v podjetju, in vsako minuto znova se zavedajte, da to, kar oddajate, tudi privlačite.

Tanja Skaza

Arhiv novic

Priljubljeni