[KOLUMNA] Združevanje oddelkov strateške prodaje in strateške nabave | Plastika Skaza d.o.o.
0
SI
Novice

[KOLUMNA] Združevanje oddelkov strateške prodaje in strateške nabave

03.07.2020

Julija 2019 smo se v podjetju Skaza odločili, da bomo združili dva oddelka v eno mikro enoto – strateško prodajo in strateško nabavo. Po enem letu združenega delovanja v tem zapisu predstavljamo prednosti in slabosti takšne strateške poteze.
 

Prodaja je ključna za prihodke in rast podjetja

Oddelek strateške prodaje je orientiran na nove kupce in na negovanje obstoječih ter spremljanje plana prodaje, ki smo ga v podjetju dorekli pred začetkom fiskalnega leta. Strateški prodaji tveganja, prihranki in dogajanje na trgu surovin niso bistveni. V očeh prodajnikov je, in tako mora tudi ostati, doseganje ciljev za letošnje leto, ciljev za naslednje leto in rast podjetja, ne glede na sredstva. Vsakemu prodajniku v glavi odzvanja: »Mi imamo največji vpliv na promet in rast podjetja.«
 

Prihranki so pomemben dejavnik rasti podjetja

Medtem, ko je strateški prodaji pomembna rast podjetja in doseganje ciljev, je strateški nabavi ključno to, kje in kako bodo dobili cenejše surovine, ki bi podjetju prinesle nižje skupne lastnikove stroške (TCO). Pri tem jim niso pomembni zgolj prihranki v EUR, ampak tudi zmanjšanje tveganja, vpeljava alternativ in spremljanje cen na trgu. Ključno jim je tudi kvalitetno sodelovanje z dobavitelji, kakovost in storitve, ki služijo kot podpora razvojnim projektom. Prisotna je tudi neprestana želja po potrjevanju vedno novih materialov in s tem posledično vključevanje kupcev ter njihovih zahtev. Vsakemu nabavniku v glavi odzvanja: »Mi imamo največji vpliv na EBIT podjetja in mi bomo rekli, kje in kaj bomo kupili, ter po kakšni ceni.«
 

Proces združevanja – kako in zakaj?

Preidimo v drugačne interpretacije, in sicer, kaj je osnovno poslanstvo vsake posamezne mikro organizacije. Pred združitvijo so se nam porajala vprašanja, kako spraviti vse interese oddelkov v celoto in kako razumeti drug drugega, a kljub temu ohraniti usmerjenost v rezultate prodaje kot celote.
 
Vloga posameznika je tu ena od pomembnejših. Govorimo o motiviranih ljudeh, željnih dokazovanja. Ob soočenju več ambicioznih ljudi bi morebiti prišlo do trka interesov oddelkov in do tekmovanja, kdo je močnejši in kdo je pomembnejši. A vendarle ni tako.
 

Zakaj je združitev strateške prodaje in nabave formula za uspeh?

Julija 2019 smo združili dva oddelka, ki bi jih bilo morda pred tem popolnoma nesmiselno tiščati skupaj. Izkazalo se je ravno nasprotno. Dobili smo ekipo zaposlenih, med katerimi se informacije hitreje delijo in kjer se uspehi prodaje takoj slikajo v uspeh nabave ter obratno. Dobili smo oddelek, kjer se razume delovanje enega in drugega bolje, kot prej. Predvsem pa se je dvignil nivo spoštovanja in odnosov, kar je konec koncev najpomembnejše. Temu je vsekakor pripomogel tudi faktor, da se je vodenje skoncentriralo.
 

Ali lahko govorimo tudi o slabostih?

Vsekakor mora vsaka ekipa imeti na voljo svoj čas in prostor za slabe trenutke, ki prej ali slej nastopijo. Izredno pomembno je razumevanje in prepoznavanje situacij, ki lahko tim potegnejo v obdobje daljše nemotiviranosti in brezvoljnosti. Na to je potrebno biti izjemno pozoren.
 
Neprestano je potrebno imeti v mislih željo po napredku posameznika, tima in podjetja. Kar je dobro za vsakega izmed vseh treh, je dobro za vse nas.
 
Po enem letu od združitve lahko ocenjujem, da smo se julija 2019 pravilno odločili. Sprejeli smo določene kompromise, pogoltnili del ponosa (najprej pri sebi), posledično pa se že kažejo pravi uspehi v hitrosti in kakovosti ponudb, kar le nakazuje na svetlo prihodnost podjetja.
 
Plastika Skaza
Klemen Slemenšek
Vodja strateške prodaje in nabave

Arhiv novic

Favourites